web statistics
Ludwiades: Citaràs en Bosch

31.3.06

Citaràs en Bosch


L'Alfred Bosch és un escriptor que m'agrada força, els seus llibres de literatura històrica ("L'Atlas furtiu", "Àlia, la sublim" o "Els set aromes del món") m'han fet descubrir l'interès per aquest gènere que et transporta a èpoques i llocs diferents a través d'històries sovint plenes d'aventures que om s'empassa amb la lleugeresa i el plaer d'una clara en un xiringuito.

El seu darrer llibre, "Heretaràs la Rambla", m'ha decebut una mica, en general m'ha recordat "El Zoo d'en Pitus" a la Barcelona multicultural dels 2000. Però com que aquest és un bloc positiu només vull deixar constància d'un dels diversos paràgrafs m'han agradat:

...El despatxet era el refugi del cap de família. No estava clar que hi fes gaire res, allà dins, més enllà de tancar-se. Allà no hi havia fill, ni dona díscola, ni família per encapçalar. Allà podia fugir del fum del tabac i ser ell mateix, ser el que era : un alt funcionari sense misteri, esquerranós per fora i dretà per dins, castigat per una vida molt més avorrida del que mai no hauria imaginat. Allà era indiferent si la formació del nen no era l’adequada, si sentia vergonya del pare i dels orígens, si no l’apreciaven prou a la feina i al partit, si acumulava prou triennis o si no apareixia tan com calia als diaris. Allà era lliure de ser tan mediocre com volgués...

Etiquetes de comentaris: ,

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici