web statistics
Ludwiades: La venjança de Chan-wook Park

27.1.06

La venjança de Chan-wook Park



Aquests dies sense voler-ho estic veient dues pel·lícules d’aquest director sudcoreà dic estic veient perquè una de les dues la vaig veient a trocets, me la he baixat en versió original i em costa una mica mantenir l’atenció als vespres quan me la poso, i això que m’agrada, però m’acabo adormint i se’m fa l’hora de preparar el sopar, m’haurà de buscar un altre horari està clar. Ah! La pel·lícula és Sympathy for Lady vengeance.

La que sí he vist i m’ha agradat molt és Oldboy. Oldboy és també la història d’una venjança però és una història molt original, no tant pel què fa a l’argument com en l’estil narratiu i visual. Darrerament me n’adono que m’importa molt això, com s’explica una història i com ens la mostren i en aquests dos aspectes Oldboy és una molt bona pel·lícula. L’argument et manté l’interés però el ritme i la forma com t’expliquen la història el potencia fins al punt que no t’importi veure imatges violentes que en altres pel·lícules es fan clarament gratuïtes o morboses.

Mirant la filmografia d’aquest director sembla que la venjança és el Leitmotiv de la majoria dels seus films i això em fa pensar que les antigues pelis del far west potser s’han transformat avui en les modernes obres que ens arriben del far east.

Etiquetes de comentaris:

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici