web statistics
Ludwiades: Les pel·lis d'en Wes

6.10.08

Les pel·lis d'en Wes


Divendres vam veure un pel·li que feia dies (mesos?) que m'havia descarregat i tenia pendent de veure. La pel·lícula és Viaje a Darjeeling (The Darjeeling Limited). No tenia gaire clar de què anava i no me'n recordava de quan vaig decidir baixar-me-la, així que vaig començar bé, sense prejudicis. L'estètica de la pel·lícula em va fer entrar ràpidament i l'humor sense estridències que es manté de forma constant també. Els actors són els còmics d'èxit de les pel·lícules americanes dels darrers anys però tenen un toc especial un humor més contingut, més basat en el guió i no tant en la pallassada.

A mitja pel·lícula vaig pensar -Ostres! aquesta pel·lícula l'ha dirigit el mateix que va fer The life aquatic segur- i vaig començar a trobar similituds entre una i altra pel·lícula. L'estil retro-seixantero, la importància de la banda sonora, el punt absurd de tots els personatges i de la història en si mateixa, la recerca del pare i de la mare per part dels personatges protagonistes, els actors que apareixen en una i altra, el medi de transport com a protagonista (en la primera era el vaixell i en aquesta és el tren), el viatge com a vehicle de la història...

Efectivament en acabar ho vaig consultar a imdb.com i voilà! Wes Anderson, i llavors me'n vaig recordar del tipus, un personatge força característic que es dedica a fer unes comèdies amb un toc de revival absurd que a mi m'enganxen, tot i que en la primera que vaig veure d'ell, The royal Tenenbaums, no va ser així.

Ara ja ho sé i estaré atent al proper lliurement, segurament estic a prop de que em deixin d'agradar les seves pel·lícules, per alló de les expectatives.

Etiquetes de comentaris: ,

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici